Στόχοι - Σκοποί:
Οι μαθητές θα πρέπει:
Οι μαθητές θα πρέπει:
- Να αποδίδουν με κινήσεις την ταχύτητα της μουσικής.
- Να κατανοήσουν την έννοια της ταχύτητας της μουσικής (ρυθμική αγωγή).
- Να αναπτύξουν την ικανότητα ελέγχου της διάρκειας των ήχων.
- Να ερευνήσουν, να επιλέξουν και να συνδυάσουν ήχους που παράγονται από τα μουσικά όργανα, για να δημιουργήσουν απλές συνθέσεις μουσικής επένδυσης.
Υλικά:
- Μουσικά όργανα τάξης
- cd player
Χρόνος:
1-2 διδακτικές ώρες.
Πορεία διδασκαλίας:
Δραστηριότητα 1η:
- Διαβάζουμε στα παιδιά την ηχοϊστορία
- Τα προτρέπουμε να επαναλάβουν τα λόγια του βασιλιά με συγκεκριμένη ταχύτητα, αλλά και να τον μιμηθούν.
- Ξεκινάμε να αποδίδουμε με τη φωνή και με ήχους του σώματος την πορεία της ιστορίας.
Δείγμα ηχογράφησης:
- Στην συνέχεια μοιράζουμε κρουστά μουσικά όργανα και τα χρησιμοποιούμε ανάλογα με τις οδηγίες που δίνονται στο παραπάνω κείμενο.
- Τέλος ηχογραφούμε το αποτέλεσμα της προσπάθειας των παιδιών και συζητάμε μαζί τους για τις εντυπώσεις τους.
Δείγμα ηχογράφησης:
Δραστηριότητα 2η:
Μουσική ακρόαση: Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες: στους κυνηγούς και τις αρκούδες.
Επιλέγουμε δύο ηχητικά αποσπάσματα σε γρήγορη (κυνηγοί) και σε αργή ταχύτητα (αρκούδες).
Προτρέπουμε τα παιδιά να αποδώσουν σωστά τις κινήσεις του ρόλου που υποδὐονται, ανάλογα
με το τι ακούν κάθε φορά. Προσεγγίζοντας εμπειρικά τη γρήγορη και την αργή ταχύτητα, επαναλαμβάνουμε την ίδια δραστηριότητα χτυπώντας τέταρτα και όγδοα στο χειροτύμπανο.
Δραστηριότητα 3η:
Μουσική δημιουργία και εκτέλεση:
- Τα παιδιά είναι σκορπισμένα στον χώρο. Επιλέγουμε ένα παιδί για να παίξει τον βασιλιά Αργό φορώντας ένα στέμμα (το οποίο έχουμε κατασκευάσει από πριν) και του ζητάμε να περπατά σύμφωνα με την ταχύτητα της μουσικής που έχουμε επιλέξει ή παίζουμε οι ίδιοι. Στο τέλος κάθε φράσης το παιδί πρέπει να σταθεί μπροστά από ένα άλλο παιδί που εκείνο επιλέγει ή βρίσκεται κοντά του, να σκύψει το κεφάλι και να ρίξει το στέμμα στα ανοιχτά χέρια του παιδιού. Οι ρόλοι αντιστρέφονται μόλις το στέμμα πέσει στα χέρια του παιδιού.
- Μπορούμε να επιλέξουμε να ταυτίσουμε δύο ρυθμικά κρουστά της τάξης με τους ήρωες της ηχοϊστορίας: χειροτύμπανο για τον βασιλιά και κουδουνάκια για την αρκούδα. Όταν ακούγεται το χειροτύμπανο, τα παιδιά παριστάνουν τον βασιλιά, όταν ακούγονται τα κουδουνάκια, την αρκούδα. Οι ρόλοι μπορούν να ενισχυθούν και από τους «μουσικούς» που θα παίζουν τα συγκεκριμένα όργανα.
Δραστηριότητα 4η:
Προαιρετικά - συμπληρωματικά μπορούμε να κάνουμε τις εργασίες στο βιβλίο μαθητή της Α΄ δημοτικού σ. 13.
Πηγές:
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Την περίοδο της καραντίνας έγιναν πολλές αξιόλογες προσπάθειες από εκπαιδευτικούς μουσικής και με πολύ μεράκι δημιούργησαν εξ αποστάσεως μαθήματα.
Δύο από αυτές τις προσπάθειες έγιναν για την ηχοιστορία "Ο Βασιλιάς Αργός και η Αρκούδα"
Ακολουθείστε τους συνδέσμους για να μεταφερθείτε στην εφαρμογή Book Creator
Από τις εκπαιδευτικούς μουσικής Τσούτσου Ελευθερία και Ανθοπούλου Βάσω:
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου